2012. július 23., hétfő

Illatos csirkecombok

Egy jó ebédhez vagy egy könnyű vacsorához ajánlom ezt a remek ételt, ami 20 perc alatt el is készül.




Hozzávalók:


  • 1 kg csirkecomb - én felsőt használtam
  • kevés tengeri só
  • 1 marék rozmaring

A csirkecombokat pucoljuk meg, a maradék tollakat szedjük le, mert a bőrét is meg fogjuk enni, hiszen ki tud ellenállni a ropogós, illatos csirkebőrnek?

Szórjuk meg a hús mindkét oldalát kevés tengeri sóval, majd bőrükkel lefelé helyezzük őket egy nagyobb serpenyőbe.

Mivel bőröstől készítjük, nincs szükség további hozzáadott zsiradékra, bőven olvad belőle ki annyi, amiben ropogósra sülnek a combok.

Közepes lángon süssük a combokat 10 percig, majd fordítsuk meg és a másik oldalukat is süssük ugyanannyit.

Nagyon fontos!

A csirkecombok tele vannak vízzel, ami a sütés során kifolyik és bizony, spriccelni fog. Én azt csináltam, hogy amikor elkezdődött a sercegés, akkor gyorsan lefedtem egy fedővel őket, majd az átfordításhoz közeledve le is vettem a tűzhelyről, és úgy fordítottam meg.

Ez a művelet csökkentette az égési sérüléseket és még a fal sem szenvedett csorbát.

Mikor a csirkecombok mindkét oldala megsült, kiszedtem őket egy jénaiba, megszórtam a széttépkedett rozmaring ágacskákkal  és máris tálaltam.

Aki szereti, nyomhat rá egy-két gerezd fokhagymát, de szigorúan a legvégén.

Jó étvágyat:)

Ui.  Ha még nem olvastad a legújabb versenyről szóló bejegyzést, akkor katt  az alábbi linkre:

http://konyhavarazslatok.blogspot.hu/2012/07/tadam-leleplezodott-huto-titka.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése