2013. február 5., kedd

Rizsfelfújt

Gyerekkorom óta nem ettem rizsfelfújtat. A napokban eszembe jutott és gyorsan elkészítettem. A családom nagyon hálás volt érte:)



Hozzávalók:

1 liter tej
2 kisebb zacskó gyorsrizs vagy 30 dkg rizs
1 vaníliás cukor
20 dkg cukor
10 dkg vaj
5 egész tojás
10 dkg mazsola
1 citrom leve és reszelt héja
pici só

A tejet elkeverjük a cukrokkal, sóval és kevés reszelt citromhéjjal -  a maradék héjat félretesszük a tojások sárgájához - és feltesszük forrni.
Amikor már forr, belerakjuk a rizst - akár zacskóval is lehet -  majd puhára főzzük.

Miután megfőtt a rizs, félrehúzzuk az edényt és hagyjuk kihűlni. Amikor már langyos, belekeverjük a 10 dkg vajat, a citromhéjjal elkevert tojások sárgáját.

Közben felverjük a fehérjéket kevés citromlével kemény habbá, óvatosan belekeverjük a rizses masszába és hozzáadjuk a 10 dkg mazsolát.

Egy jénait kivajazunk, belesimítjuk a masszát, majd előmelegített, forró sütőbe toljuk és 30 perc alatt aranybarnára pirítjuk.
Én közepes sütőálláson sütöttem és 10 perc után visszavettem a hőfokból közepesre, mert a túl forró sütőben kiszáradnak a rizsszemek.
Esetleg tehetünk egy fóliát a tetejére, de 10 perccel a megadott idő előtt vegyük le, hogy piruljon meg a teteje.

Gyümölcsszörppel kínáljuk.
Jó étvágyat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése