2014. november 10., hétfő

Kókuszkocka másképp

Elég sokan vagyunk, akik szeretjük a kókuszkockát. Emlékszem, gyerekkoromban anyukám megsütötte, majd bekevertünk egy nagy adag csokimasszát, aztán indulhatott a mártogatás.
Mire a végére értem, felét megettem, így a kockák máz nélkül maradtak.
A mai recept gyorsabb és ugyanolyan finom, fele munkával:)
A tetején a csoki krémes, lágy és selymes lesz, igazi ínyencség.
Próbáljátok ki !




Hozzávalók:

a tésztához:

  • 13 dkg puha margarin
  • 6 dkg kakaó
  • 4 tojás
  • 2 ek vaníliaaroma
  • 24 dkg cukor
  • 24 dkg liszt
  • csipet só
  • fél csomag sütőpor

a krémhez:

  • 1 tábla tejcsoki
  • 1 rúd (3 kocka) étcsoki
  • 5 dkg vaj
  • 6 ek tejszín
  • 1 ek cukor

tetejére kókuszreszelék

Első lépéskén kibélelünk egy kisebb tepsit. Én 25x40 cm-eset választottam, de aki magasabb sütit szeretne, az választhat kisebbet esetleg dupla adagot süt a masszából.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra.

A margarint mikróban puhára olvasztjuk és beletesszük a cukrot, majd mixerrel habosra kavarjuk. Ezután beletesszük az aromát és beleszórjuk a kakaóport. ezzel is simára kavarjuk.

Utána egyenként beleütjük a tojásokat, majd selymes, sima tésztává elegyítjük.

Legvégén beletesszük a csipet sót és a sütőporral elvegyített lisztet, ezt is habosítjuk egy keveset.

Mehet a tepsibe és a sütőbe 25-30 percig.

A krémhez gőz fölött felolvasztjuk a csokikat, a vajat és a tejszínt, tehát lazán mindent egyszerre teszünk egy nagyobb üvegtálkába.

A tejszín nem hagyja megkötni a csokit teljesen, inkább krémes, selymes lesz, isteni finom:)

Mikor felolvad, a kihűlt sütire öntjük, elegyengetjük és melegében rászórjuk ízlés szerint a kókuszreszeléket.

Nem szükséges hűtőbe tenni, én a kihűlt sütőbe tettem, másnapra nem sok maradt belőle:)

Tálaláskor fokozhatjuk a gasztroélményt vanília fagyival:)

Jó étvágyat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése