2014. november 3., hétfő

Mákos kocka

Ezt a receptet gyakran készítette el a nagymamám. Nála mindig volt sütemény, soha nem tudtam úgy beesni, hogy ne kínáljon meg ezzel-azzal.
Három olyan süti van, ami nálam befutó volt:

1. a Paradicsomos süti
2. a Mákos kocka
3. a Televízió szelet.

Ezek közül ma Nektek a Mákos kocka receptjét mutatom be, egy kis csavarral:)




Hozzávalók:

Lapok:

  • 40 dkg liszt
  • 10 dkg cukor
  • 15 dkg margarin
  • 2 tojássárga
  • 1 sütőpor
  • csipet só
  • fél dl bubis ásványvíz
  • baracklekvár a kenéshez

Töltelék:

  • 20 dkg darált mák
  • 20 dkg cukor
  • 3 dkg margarin
  • 20 dkg liszt
  • 3 borospohár langyos tej
  • 1 sütőpor - igen,igen, ebbe is kell sütőpor:)
  • 1 reszelt citrom héja
  • 2 tojásfehérje habbá verve

Tetejére:

  • 1 tábla tejcsoki
  • 1 tábla fehércsoki

A lisztet beleborítjuk egy nagyobb tálba, beleszórjuk a cukrot,  a tojássárgákat, langyos margarint, a sütőport és az ásványvizet, majd homogén masszává gyúrjuk.
Elosztjuk két felé és két lapot nyújtunk belőle.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra.

A tepsit -  ez nagy tepsi 40x40-es - kibéleljük sütőpapírral és beletesszük az egyik lapot, aztán megkenjük bőven mindenhol baracklekvárral.

Jöhet a töltelék: a tojások fehérjét csipet sóval kemény habbá verjük.
A darált mákot összekeverjük a cukorral és a meleg tejjel nyakon öntjük.
Belereszeljük a citromhéjat, hozzádolgozzuk a megolvasztott margarint, beleszitáljuk a lisztet és a hozzá vegyített sütőport.

A felvert habot óvatosan hozzákeverjük. Nem baj ha laza a massza, ettől lesz olyan omlós a végén a süti.

Rásimítjuk az alsó lapra, kinyújtjuk a másik lapot és ráhelyezzük a mákos töltelék tetejére.
Megszurkáljuk egy villával jól mindenhol, hogy jöjjön ki sütés közben a gőz.

25-30 perc alatt készre sütjük.

Miután kihűlt felolvasztjuk gőz fölött a csokikat külön-külön és díszítjük a süti tetejét.
Én előbb tejcsokival vontam be majd a fehéret rácsorgattam és egy fogvájóval márványosítottam -  ide-oda húzgáltam a fehér csokiban, amíg nem kaptam egy jópofa mintát:)

Jó étvágyat:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése