2015. március 8., vasárnap

New York-i sajttorta

Zoltán névnapra készült ez a remekmű, igazi konyhasiker lett belőle.
Mivel az elkészítése egyszerűbb mint maga a látvány, érdemes nekifogni és kipróbálni.

A receptre itt bukkantam. Természetesen eltértem az eredetitől és megalkottam a saját arányaimat.







Hozzávalók:

a tésztához:
  • 25 dkg zabos keksz - vagy bármilyen, épp ami van, de lehet fokozni/ oreo /
  • 10 dkg olvasztott vaj

a krémhez:

  • 70 dkg krémsajt - én a Lidlben vettem vödröset, 1 kg kiszerelés 700 huf, a legjobb ár a piacon
  • 20 dkg porcukor
  • fél citrom reszelt héja és leve
  • 1 kis doboz tejföl
  • 1 kis doboz tejszín - 2,5 dl
  • 2 egész tojás
  • 3 tojássárga
  • 2 ek étkezési keményítő

Még mielőtt nekifognánk a receptnek, pontosítás végett: a krémsajt nem a sós, tömlős változat, hanem az édes, krémes fajta. A legtöbb recept a Philadelphiát ajánlja, régebb csináltam is belőle tortát, de a mai kiszerelés - ár értékben megfizethetetlen és kevés van benne.

Ott van még a mascarpone is, amit én személy szerint sajnáltam beletenni, biztos nagyon finom lesz abból is a torta.

Körbenéztem a boltokban és a lidl-es vödrös krémsajt nyerte el a tetszésem, kiszerelésben is jó és árban is, no meg minőségben is szuper.

Nos, térjünk vissza az elkészítéshez: első lépésben megdaráljuk gépben vagy kézzel összetörjük a kekszet.

A vajat felolvasztjuk egy kisebb lábasban és leöntjük vele a darált kekszet.

Veszünk egy kapcsos tortaformát - ez azért lényeges, hogy a végén ki tudjuk venni a csodás tortánkat belőle épségben - vajazzuk ki az alját és az oldalát, majd az alját béleljük ki sütőpapírral.

Lapogassuk bele a darált kekszet, lehetőleg úgy, hogy a tortaforma oldalára is kerüljön a kekszből.

Nyomkodjuk le egyenletesen és lehetőleg szorosan, hogy stabil alapot kapjunk. Én evőkanállal végeztem a műveletet, de lehet nagyobb pohár aljával is. Tegyük hűtőbe a krém elkészítéséig.

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.

A krém hozzávalóit egy nagyobb keverőtálba tesszük és szépen, óvatosan addig keverjük kézi habverővel, amíg homogénné nem válik a massza.

Ne használjunk elektromos habverőt, mert felhabosítja a krémet és sütéskor megreped.

Mielőtt beletöltenénk a kekszes masszára, a tortaforma alját és oldalát jól burkoljuk be alufóliával, több rétegben is, hogy majd ne jusson víz be a tortába.

Ráöntjük a kekszre a krémet, belehelyezzük egy nagyobb tepsibe, és forró vizet töltünk a tepsibe, annyit, hogy felérjen a tortaforma feléig .

Behelyezzük a sütőbe óvatosan, hogy ne forrázzuk le magunkat és ne boruljon be a sütőbe a krémünk, majd légkeveréses funkción 45 percig sütjük. A gázos sütővel rendelkezők minimumon süssék 60-70 percig.

A torta még enyhén remegni fog ennyi idő után, de amint kihűlt, megszilárdul.

Kihűlés után tegyük egy éjszakára hűtőbe.

Másnap dekorálhatjuk tejszínhabbal, apróra vágott dióval, mogyoróval, pisztáciával.

Jó étvágyat:)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése