2012. augusztus 21., kedd

Aszalt paradicsom

Ez a hét ideális a paradicsom aszalására: ha Ti is szeretnétek  fincsi paradicsomot eltenni, itt az idő, ne késlekedjetek!



Hozzávalók:

  • 1 kg érett paradicsom
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 2-2,5 dl napraforgó olaj

Soha nem tettem el aszalt paradicsomot, viszont már vásároltam a boltban, de arany árban mérik, így nem vettem túl gyakran.

Mély, intenzív íze rengeteg felhasználási módot kimerít: levesek, pizzák, tészták, kenyér, pogácsa, saláták és még sorolhatnám.

Én nem bírtam megállni és úgy megszárítva is csipegettem belőle, tényleg nagyon finom.

A hűtőben megmaradt egy kg vegyes paradicsom, volt köztük lucullus fajta meg koktél és akadt sárga színű is. A lényeg, hogy mindegyik érett, zamatos volt.

Mivel bőven akadt utánpótlás, arra gondoltam, hogy nemes helyet biztosítok a kissé túlérett példányoknak: megaszalom és elteszem őket hidegebb időkre.

Kibéleltem két tepsit sütőpapírral, a paradicsomokat megmostam, szárazoltam és vékony szeletekre vágtam.

Lefektettem egymás mellé a tepsibe, majd kitettem a teraszra a tűző napsütésbe.

Két napig voltak kint, azalatt csontszárazra aszalódtak. ( éjszakára behoztam )

Van aki megsózza a paradicsomokat  miután felkarikázta, hogy a nedvesség hamarabb elpárologjon és tartósítás céljából sem utolsó, én nem sóztam, csak természetes módon aszaltam.

Egy kisebb üveget kiforraltam, szárazra töröltem és beletömködtem a paradicsom szeletkéket, tettem 1-2 gerezd fokhagymát is közé.

A napraforgó olajat megmelegítettem - nem forraltam - és a paradicsomokra szépen rácsorgattam, aztán lezártam a tetőfedővel.



Hagytam kihűlni a konyhapulton, majd bekerült a hűtő alsó, leghidegebb részébe.

Mivel nincs benne semmi tartósítószer, nem tudom meddig bírják a paradicsomok, remélem néhány hétig igen, aztán gyorsan elhasználom őket.

Jó étvágyat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése