2012. május 31., csütörtök

Zöldséges tészta csirkével kínai módra

Megszakítom a tervezett blogfelépítésemet egy nagyon finom recepttel, ma ötöltem ki, illetve adott maga a recept, de a megvalósításához egy adag kreativitást csempésztem.

Már úgyis rég ettünk kínai tésztát, gondoltam, ma lesz az a nap, amikor újból elkészítem.
Ettem én már sok helyen ilyet, de mindenhol más ízvilágot kaptam, a mait a saját alapanyagokból és fűszerezésből hoztam ki, mindenkinek nagyon ízlett (vagy legalábbis nekem ezt mondták:))).
A recept 4 személyre szól, de akár 5 személy is jóllakhat belőle.

Vegyünk néhány szál sárgarépát és Julienne-módra draraboljuk fel, azaz hajszálvékonyra. Ha nagyobb a répa akkor felezzük, majd a felezett darabot vágjuk vékony csíkokra, majd azokat is vékony szálakra.
3 közepes fej csiperkét megmosunk és azokat is felezzük, majd vékony szeletekre vágjuk.

Kell még 2 szál újhagyma, ezt ferdén vágtam fel, kb. 1 cm-es darabkákra.

Előkészítettem a wokot: öntöttem bele 6-7 ek olívaolajat, majd amikor felhevült az olaj, beledobtam a sárgarépákat és folyamatosan kevergetve hagytam őket puhulni. A gázégő maximumon ment, mert a wok azt szereti, ha minden oldala forró és hamarabb el is készül benne a kaja, mint más edényben. Nem kell lefödni, a lényeg a folytonos mozgatáson van, hogy ne ragadjon le az étel.

Amikor láttam, hogy a répa nagyjából elkészült, beledobtam az újhagymát, azzal is készült egy 5 percig, majd jöttek rá a gombák. A csiperkének nem kell sok idő, hamar elkészül, ha túlsütjük vagy főzzük nem marad belőle semmi.
Miután elkészült a zöldség, öntöttem rá bőven szójaszószt, ettől kapja meg a keleties ízvilágát a zöldség illetve az adott étel (kb. 10-12 evőkanálnyi szósz).

Én Heinz szójaszószt használtam, neki van édeskés-bársonyos íze, és nem olyan sós mint a többi fajta. Ha mást használunk, figyeljünk az arányokra, mert túlságosan sóssá válhat az ételünk.
Megpucoltam egy gerezd fokhagymát, fokhagymapréssel rányomtam a zöldség tetejére, majd összeforgattam mindent és levettem a tűzhelyről.

Egy csomag spagettit megfőztem egy nagy fazékban - időzíteni kell a tészta elkészülését a zöldséghez, ne kelljen egyik a másikra várjon, mert úgy már nem olyan finom- leszűrtem és hozzákevertem a zöldséghez. Jól összeforgattam őket, meglocsoltam még szójaszósszal és nyomtam egy gerezd fokhagymát újból rá.

Melegen tálaltam, az ízek összeértek, nekünk nagyon ízlett. Ajánlom mindenkinek, aki kínai kaját enne, de nincs ideje vagy lehetősége elmenni érte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése