2012. május 27., vasárnap

Sajtos kifli


Ennek a receptnek a technikáját, Nigella egyik főzőműsorából lestem el, ami fent van a facebook-os oldalamon is.
Előnye, hogy szinte bármivel meg lehet tölteni, én jelen esetben feta sajttal töltöttem.



Hozzávalók:

  • egy csomag leveles tészta - én az Aldis változatot használom, eleve fel van vágva lapokra, könnyű vele dolgozni, kb. 500 g és 6 téglalapot tartalmaz
  • fél csomag feta sajt
  • 1 tojás a kenéshez
  • kevés reszelt sajt - nem kötelező

A lapokat vegyük ki a fagyasztóból és hagyjuk szétszedve fél órát, hogy legyen idejük felengedni.
A sütőt hevítsük fel úgy 180 fokra.

A téglalapokat vágjuk ketté, majd a kapott kis kockákat felezzük. Kis háromszögeket kell kapnunk.
A sajtból akkora kockákat vágjunk, amekkora elfér egy ilyen kis háromszögben, mert fel kell tekerni és az a jó, ha van rajta több tekerés, no meg az sem utolsó szempont, hogy legyen valami íze is.

Én durván 1cmx1cm szoktam tenni tölteléknek.

Mikor megtöltöttük a háromszögeinket, feltekerjük: a rövidebb szár irányából haladunk a hosszabb felé. Amikor sikerült a tekerés, a két végét kissé görbítsük be, hogy biztos helyen maradjon a töltelék. Ha szükséges, a tekerés tövénél picit nyomjuk oda a tésztát. Kis kifliket kell kapjunk végeredményként.

Kenjük meg a tetejüket felvert tojással, szórjunk rá reszelt sajtot vagy egyéb magvakat és tegyük a sütőbe míg szép pirosak nem lesznek.

Ez a leveles tészta-kifli nagyon praktikus, ha hirtelen beesik néhány vendég, vagy csak egyszerűen feldobnánk az unalmas estéket egy kis beszélgetéssel, borozással.

Jó étvágyat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése