2012. május 27., vasárnap

Konyhai gépek (1): kávéfőző

A legelső konyhai gépem egy filteres kávéfőző volt, fehér színű és a kínai kisiparosok szövetkezetét támogattam a megvásárlásával. Tökéletesen meg voltam vele elégedve addig, amíg nem törött el a kiöntője, mivel igen vékonykára sikerült az üvegfúvó mesterek munkája. És vettem egy új kiöntőt... Majd egy másikat....

Ekkor eszméltem rá, hogy be kell fektetnem egy komolyabb, minőségibb gépbe, amit nem cserélgetek kéthetente, és ami garantáltan hosszabb kapcsolatot eredményez a konyhai életben velem.
Rengeteg fajta kávégép található a palettán, méretben és teljesítményben különbözőek.

Vannak a régebbi fajták, a hagyományos presszókávé elkészítésére, majd következnek a filteresek, ebből is Dunát lehet velük rekeszteni, majd a nem is olyan rég befutott párnás illetve kapszulás változatok.
Véleményem szerint - és ilyenkor biztosan gyilkolnának érte a kereskedők meg a termékmenedzserek - a legsikeresebbek a régi, hagyományos kávéfőzők. Betöltöd a megfelelő mennyiségű kávét, öntesz alá vizet és lefő az igazi, karakteres kávé.

Aki a gyengébb változatot kedveli, vásárolhat filteres kávéfőzőt, azt is meg lehet pakolni kávéval, de soha nem fog olyan intenzitású kávét lefőzni, mint a hagyományos.
Vannak a kombinált kávégépek, amelyek viszonylag méretesek és elég drágák, de igazán ízletes kávét főznek, praktikusak, mert van bennük elhelyezett víztartály és daráló is, így minden egy helyen van és adott egy kellemes kávézáshoz.

A párnás kávéfőzők már egy új generációhoz tartoznak, van egy víztartályuk és egy felnyitható tetejük, ahová a kávépárnácskát kell behelyezni, ami egy gombnyomásra elkészíti az 1 vagy 2 csésze feketét. Egyéni ízlés dolga, ki milyen kávét szeret, annak megfelelően kell a boltban kiválasztani a kávépárnákat. Én beugrottam a csőbe, mert nem akartam bivalyerős kávét főzni, de délutáni langyos szellőt sem, és elég sok csomaggal vásároltam amíg rá nem jöttem, hogy nekem a hagyományos kávéfőző az igazi:)))

A csúcsot jelenleg a kapszulás kávégépek tartják. Nagyon dizájnosak, színesek és előnyük, hogy aprócska méretűek, illetve, hogy kosz nélkül lehet lefőzni a kávét. Kapszularendszerrel működnek, a kapszulák különböző ízű és karakterű kávét rejtenek, mindenki megtalálja a számára kedves választást.

Hátrányuk: csak ki kell számolni mennyibe kerül egy kapszula kávé, ezt ki kell vetíteni kilogrammra és akkor már nem is látjuk olyan szép színesben a világot. Vagy mégis?:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése