2012. június 7., csütörtök

Bolognai palacsinta

Tegnap délután már morfondíroztam valami ebédszerűn, ami mára lenne esedékes, aztán beugrott ez az ötlet: palacsinta és bolognai ragu, annyira nem rossz párosítás.








Hozzávalók:

a raguhoz:
  • 1/2 kg darált lapocka
  • 4 szál újhagyma
  • 4 ek olaj
  • 1 paradicsom
  • 1 marék friss bazsalikom

a palacsintához ( 5 db)
  • 1 tojás
  • csipet só
  • 2 dl szénsavas ásványvíz
  • 2 dl tej
  • 12 dkg liszt
  • 1 ek olaj

a rétegezéshez:
  • 1 kis tömlős krémsajt
  • kevés reszelt sajt

a tál kikenéséhez némi margarin

A raguval kezdjük: egy lábasban megfonnyasztjuk a hagymát, beledobjuk a darabolt paradicsomot, hozzátesszük a húst, a bazsalikom felét - a másik felét a már kész szószba kevertem -  és kevés sóval puhára pároljuk. Kevés vizet öntsünk alá, hogy legyen kellő nedvessége, különben odaéghet.

Amíg készül a ragu, elkészítjük a palacsintát: a tojást elkeverjük a vízzel, tejjel, kevés olajjal és csipet sóval, majd hozzáadjuk a lisztet és kézi habverővel csomómentesre keverjük.

Én teflon bevonatú serpenyőt használok, abba nem teszek olajat, ezért raktam a tésztába, de aki szükségét érzi, az ne habozzon, egy evőkanálnyit tegyen, abban megsülnek a palacsinták.

Ebből az adagból 5 vastagabb palacsinta lesz, mondjuk függ a serpenyő méretétől is.

A sütőt közben melegítsük elő úgy 180 fokra.

Egy jénai tálat kenjünk ki margarinnal, az oldalát is, majd a palacsintákat egyenként töltsük meg a raguval. Ne tegyünk túl sokat bele, hogy tudjuk felcsavarni, én egy merőkanálnyit tettem, majd szépen lerétegeztem a tálba.

Az első réteg végén nyomtam a tetejükre a krémsajtból, mertem a raguból is bőven rá, majd jött a második rétegezés, hasonlóan az elsőhöz.

A legvégén ráreszeltem némi trappistát és forró sütőbe toltam 20 percig, amíg rá nem olvadt a sajt és nem sültek össze az ízek.

Hát mondanom sem kell, nehezen álltuk meg, hogy ne nyitogassuk a sütő ajtaját:)

Jó étvágyat:)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése