2012. június 5., kedd

Tejfölös-sajtos muffin



Soha életemben nem készítettem sós muffint, gondoltam itt az idő, most vagy soha:)

Megnéztem miket találok a hűtőben meg a konyhában, aztán kigondoltam a receptet.
Szólok előre mindenkinek, hogy ez a muffin nem lesz szaftos és hamar meg kell enni, mert másnapra megszárad. Akkor is ehető, de jobban szeretem én mindazt, ami friss és ropogós.

Szóval vegyünk 3 tojást és törjük fel egy nagyobb edénybe, majd két csipet sóval és egy csipet őrölt köménnyel ízesítsük. Vegyük elő a szekrényből az olajat és mérjünk a masszába bő 5 evőkanálnyit. Az olajat a tojásokkal keverjük el, majd jöhet bele a 2 evőkanál tejföl. Én 20%-at használtam, de nem törvényszerű ezt használni.

Szórjunk a masszába bő egy marék félkemény reszelt sajtot, tegyünk bele 20 dkg lisztet és egy egész sütőport. Ettől fog szép nagyra nőni, no meg a tojásoktól.
Mikor minden anyag belekerült a masszába, keverjük jól össze, majd egy evőkanál segítségével töltsük félig a papírkapszlikat, amiket előzőleg beledugdostunk a muffinformánkba.

Én szilikont használok, nem kenegetem a formát, akinek fémből van ajánlatos kevés vajjal vagy margarinnal kikenni, majd úgy belehelyezni a papírokat.
25 percig kell sütni 180 fokon, isteni a végeredmény látványában és ízében egyaránt.
Baráti borozgatásokhoz, sörözgetésekhez ideális.

12 darab lesz belőle.

 Jó étvágyat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése