2012. június 5., kedd

Csirkecombok Nagyi módra

Ettem én már finom csirkecombokat, de ahogy a nagyim készíti, aki mellesleg 90 éves, na, az verhetetlen.

Valójában nagyon egyszerű a dolog, mivel a csirkén kívül csak olajra, vízre, sóra van szükség. Én megspékeltem egy kis fokhagymával és némi friss rozmaringgal, hát az eredmény isteni lett:)

Szóval vegyünk lehetőleg felső csirkecombokat, úgy 5-6 darabot. Mossuk le, esetleg egy kis ideig áztassuk hideg vízben, hogy a fölösleges vér tudjon kijönni belőle.
Utána csöpögtessük le őket, sózzuk be mindkét oldalukat. Vegyünk elő egy nagyobb lábast, öntsünk bele kevés olajat - én napraforgót használtam, de lehet olívával is készíteni - majd a bőrös részükkel lefelé picit pirítsuk meg.

Tépkedjünk kevés rozmaringot, szórjuk a húsra, majd néhány fokhagymagerezdet pucolatlanul mossunk meg és dobjuk rá a csirkékre. Mikor ezzel a tevékenységgel megvagyunk, annyi vizet öntsünk a combokra, hogy lepje el és takarékon hagyjuk puhulni.

Néhányszor azért kavarjuk meg, fordítsunk rajtuk. Akkor készül el, amikor elfő a lé és kezd pirulni a comb. Néhány percig hagyjuk pirulni, de álljunk a tűzhely mellett, különben odaég a finom ennivalónk.
A legvégén tépkedjünk még kevés rozmaringot a csirkére, majd födjük le és hamarosan tálaljuk. Én köretként krumplipürét készítettem, mellé grillezett kápiapaprikát ecetes-cukros lében. Nyami:)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése