2012. június 5., kedd

Fokhagymás tarja

Már rég készítettem tarját, így a vasárnapi ebéd a tarja jegyében született, de szeletelt változatban.
A tarja a sertés félbehasított nyaki része, van rajta egy kis zsiradék, ami omlóssá és szaftossá teszi a húst.

Szóval szoktam egészben sütni, ami úgy néz ki, hogy megveszek egy kg tarját, lemosom hideg vízben, papírtörlővel leszárazolom, meglyuggatom egy éles késsel több helyen is, majd vékony fokhagymagerezdekkel megtöltöm a mélyedéseket.

Bekenem a húst vékonyan mustárral, megszórom majorannával, vastagon befóliázom és mehet a sütőbe. Alacsony hőmérsékleten sütöm 3 órán keresztül.
Nagyon finom recept, érdemes kipróbálni.

A tegnap nem volt időm és energiám ilyen hosszadalmas főzésre, arra gondoltam, hogy felszeleteltetem a tarját és megsütöm másképp, a változatosság kedvéért.
6 szelettel vettem, kicsontozva, leöblítettem hideg víz alatt majd szárazra töröltem egy papírtörlővel. Csak megsóztam és félre tettem őket.

Elővettem egy nagyobb teflon serpenyőt és egy evőkanál olajat beleöntöttem.
Az olaj felhevült és a tarjákat kettessével belefektettem, majd nagy lángon megpirítottam mindkét oldalukat.
Vigyázzunk: ha magas a hőmérséklet, akkor serceg az olaj, ekkor tegyünk rá egy a serpenyő méretével egyező fedőt.

Amikor már barna volt mindkét felük, kiszedtem egy nagyobb edénybe és rétegezve leraktam őket, minden egyes húsréteg kapott egy kevés fokhagymát, amit rányomtam fokhagymatörővel. Amíg a megpirult husik vártak a társaikra, egy fedővel lefödtem az edényt.

Bekapcsoltam a sütőt és maximumra vettem a hőfokát. A tarjákat bepakoltam egy sütőzacskóba fokhagymástól mindenestől, még a levet amit a hús kiengedett sütés közben, azt is rálöttyintettem, lezártam a zacskót és 200 fokon kb.25 percig sütöttem.

Ne feledjük megszurkálni a sütőzacskó felső felét egy hústűvel vagy fogvájóval, mielőtt betennénk a sütőbe, és sütés közben is folytassuk néha, mert a fölös gőz nem tud eltávozni másképp és kidurranhat a zacskó.

 Ha alul bökődjük meg, akkor kifolyhat a hús szaftja és megéghet.
Köretnek krumplipürét szervírozhatunk vagy bármilyen krumplis ételt, ami passzol a sült tarjához, adhatunk vegyes salátát kiegészítőként vagy friss jégsalátát különféle öntettel.

Jó étvágyat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése