2012. június 5., kedd

Hagymaleves

 



Még soha nem készítettem hagymalevest, viszont rengeteg recepttel találkoztam már. Van aki így, van aki úgy készíti el. Nekem az a véleményem, hogy végtelenül egyszerű de annál ízletesebb, nem lehet elrontani, és kevesen nem szeretik:)

Én lilahagymából főztem a mai levest, azt hittem, hogy majd nagyon otromba színe lesz a levesnek, de kellemeset csalódtam, a főzés során enyhült a hagymák színe, vagy inkább kiforrt és egész kellemes zöldségleves-színt kaptak.
5 közepes hagymát karikára vágunk- nem kell túlságosan vékonyra karikázni, mert mire megfő eltűnik a levesből - majd egy nagyobb fazékban, kevés olajon megpirítjuk őket. Vigyázzunk arra, ne égessük meg, mert akkor kesernyés lesz a levesünk.

Amikor már majdnem megpirult a hagyma, beledobunk két gerezd apróra vágott fokhagymát és ezzel is pirítjuk egy keveset.
Húslevessel vagy kockából nyert hamis húslevessel felöntjük és hagyjuk addig rotyogni-fortyogni, amíg a hagymaszeletek meg nem puhulnak.

Beledobhatunk 2-3 szem krumplit felkockázva, de akár ki is hagyhatjuk. Ha szeretjük a fehérbort, löttyintsünk egy dl a levesbe, majd hagyjuk elpárologni az alkoholt, különleges ízvilágot kapunk.
Amikor már a krumpli is megfőtt, adjunk a leveshez 250 dl tejszínt, majd hagyjuk 2-3 percig, hogy vegyüljenek az ízek a tűzhelyen. Miután levettük a tűzhelyról, apróra vágott petrezselyemzölddel szórjuk meg és tálaljuk pirítóssal amire sajtot reszelünk, vagy készíthetünk pirított kenyérkockákat, amiket egy kevés olívaolajjal meglocsoltunk és mondjuk fokhagymával átdörzsöltünk meg megsóztunk.

Tálalhatjuk simán tányérban vagy vehetünk kisebb cipókat, kiszedjük a belsejüket és abban szervírozhatjuk ezt a finom levest.
Egyébként szórhatunk a tetejére hagymás-tejfölös vagy sajtos chipset, azzal is izgalmas lesz:)

Jó étvágyat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése