2012. június 5., kedd

Köménymagos krumpli

Ezt a receptet apukámtól tanultam, gyerekkoromban nagyon sokszor Ő készítette a köretet, neki mindig ez volt a kedvence. Felnőve gyakran készítem én is a családomnak, mert könnyű és finom.

Néhány közepes burgonyát megmosunk, majd meghámozunk. Felezzük majd hasábburgonya méretűre vagdossuk. Nem nehéz feladat, ha az ember lánya rájön a technikára, egyébként tényleg csak gyakorlat kérdése.
Előveszünk egy nagyobb lábast a konyhaszekényből, kevés olajat öntünk az aljára, majd rétegenként lerakjuk a krumplikat.

Tehát egy réteg krumpli, kevés só és köménymag, újból egy réteg burgonya addig, amíg el nem fogy. Ha őrölt köményt szeretnénk használni, azt félidőben szórjuk az ételbe.
Én annyiban könnyítettem a lerakáson, hogy az olajra rápakolom a krumplit, majd megsózom, megszórom köménymaggal és alaposan összekeverem.

Közepes lángon, gyakori kevergetés mellett, fedő alatt pároljuk, ameddig elkezd a krumpli pirulni, amikor már megfelelő a színe vegyük vissza a gáz erősségét és minimumon addig pároljuk, amíg a krumpli meg nem puhul.

Ezt a receptet továbbfejlesztettem annyiban, hogy szórtam rá porított fokhagymát vagy egyéb fűszert. Arra figyeljünk, hogy ha friss fűszert teszünk rá, azt lehetőleg a végén tegyük, mert egyrészt megég, másrészt elillannak az illóolajok, mire tálalnánk.

Jó étvágyat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése